
Bezorg je maaltijden of laat je gasten afhalen? Met deze aandachtspunten helpen we je succesvol te blijven bezorgen en/of gasten af te laten halen.
Je bezorgroutes en -gebied onder de loep nemen
Nu mensen iets minder lang de tijd hebben om hun boodschappen bij de supermarkt te doen, willen ze wellicht meer bestellen/afhalen. Natuurlijk wil je zoveel mogelijk mensen blij maken met je overheerlijke gerechten. Maar als de vraag te groot wordt en je geen extra medewerkers kunt inplannen, is het wellicht toch verstandig om kritisch naar je bezorggebied te kijken. In de tijd waarin je onderweg bent naar de grens van je bezorggebied, kun je mogelijk twee andere bestellingen bezorgen.
Nog efficiënter werken in de keuken
Kun je meer doen in minder tijd, dan kun je omzetterugval verminderen of wellicht zelfs meer omzet draaien. Mise-en-place is de basis onder een goed werkende keuken. Met finetunen kun je al snel uren besparen, gaven we eerder in deze blog aan. Ook kan het lonen om voorlopig met een iets kleinere kaart te werken, zodat je meer op maat kunt voorbereiden.
Oriënteren op andere eetmomenten
Verwacht je minder omzet door de beperkingen rondom afhalen? Onderzoek bijvoorbeeld of het loont om ook op andere eetmomenten in te zetten, zoals lunch (als dit rendabel is en binnen je concept past). Overdag gelden er immers geen beperkingen.