‘Onze vaste gasten helpen ons hier doorheen’

4 minuten

Trivio Del Villagio (top 100 beste Italiaanse restaurants) profiteert nu van de reputatie die het voor tijden van corona heeft opgebouwd. Daarnaast merken ze dat verkopers en leveranciers willen meedenken. ‘Hopelijk is het vele bestellen geen hype, maar zet het straks door.’ 

Wie: Angelique Waalkens 
Wat: Mede-eigenaar Trivio Del Villaggio
Site:trivio-del-villaggio.nl

Hoe anticiperen jullie op de maatregelen tegen het coronavirus? 

‘Toen we hoorden dat we moesten sluiten, was het in eerste instantie een explosie van actie. We waren op dat moment gewoon open. We moesten reserveringen afbellen, eten inpakken van gasten die op dat moment al zaten te eten, passanten weigeren, bestellingen annuleren. We moesten dicht. En wel meteen. Daarna gingen we kijken: wat kan nog wél en wat moeten moeten we regelen? Afhalen kon bij ons al, bezorgen deden we nog niet. We besloten daar nu verandering in te brengen.’ 

Hoe is het gelukt om bezorgen in korte tijd op touw te zetten?

‘We haalden meteen warmhoudboxen, meer pizzadozen én regelden twee e-scooters. We wilden namelijk wel milieuvriendelijk bezorgen. Gelukkig waren ze bij de dealer erg coulant toen we uitlegden waarvoor we ze nodig hadden. In plaats van een jaarcontract kregen we een speciaal voor ons opgesteld “try out contract”. De scooters stonden binnen twee dagen voor de deur en we mogen ze een half jaar proberen. Verder pasten we onze website aan: een keuze tussen afhalen en bezorgen. Online betalen was bij ons al mogelijk, voor een snellere doorloop bij het afhalen. Op facebook maakten we ook meteen bekend dat we als extra service ook gaan bezorgen.’ 

Hoe weten jullie je nu tussen andere restaurants die gaan bezorgen te onderscheiden?

‘Dat lukt ons doordat we een goede reputatie hadden opgebouwd. Mijn man Arnoud en ik runnen het restaurant al dertig jaar. En niet voor niets staan we sinds 2013 in de top 100 van Nederlands beste Italiaanse restaurants. Onze pizza’s zijn authentieke Italiaanse pizza’s, ambachtelijk bereid in steenovens. Daarnaast hebben in we in die dertig jaar een grote vaste gastenkring opgebouwd. Zij helpen ons door deze zware periode heen. Zij weten wie we zijn, dat we alles samen hebben opgebouwd en altijd hard werken. Daardoor hebben we een gunfactor gecreëerd die ons nu ook helpt. We worden van alle kanten ondersteund en dat is hartverwarmend.’  

Hoe hebben jullie het bezorggebied bepaald? 

‘Mijn man was in 1986 al pizzabezorger. Uit ervaring weet hij wat de maximale tijd is dat een pizza lekker blijft. We willen de vertrouwde kwaliteit leveren. Dus we bezorgen in plaatsen binnen een straal waarvan we zeker weten dat de pizza’s nog warm zijn en de bodem nog lekker knapperig is. In de omliggende plaatsen Aalden, Gees, Meppen, Oosterhesselen, Wezup en Zweeloo. We hebben gasten die verder weg wonen en dat jammer vinden. Maar gelukkig begrijpen ze het wel en afhalen kan natuurlijk wel als ze dat willen.’   

Hoe manage je de huidige ontwikkelingen richting je medewerkers?

‘We hebben meteen arbeidsverkorting aangevraagd. Maar we vinden het ook heel belangrijk open en eerlijk te zijn tegen onze medewerkers. We hebben een hele goede band met ons personeel. Onze chef werkt al bij ons sinds 1994. Hij was zo goed nu vakantie op te nemen, als we straks weer open mogen kan hij dus weer lekker aan de slag. Daarnaast bestaat onze harde kern uit nog acht medewerkers. Zij werken nu ongeveer vier uur per dag en hebben erg veel begrip voor de situatie en de maatregelen die daarbij komen kijken. Inmiddels zijn de overheidsmaatregelingen met in ieder geval een maand verlengd. We hebben meteen contact opgenomen met al onze oproepkrachten. Zij hebben meteen hun ontslag ingediend. Ontzettend verdrietig, maar ook begrijpelijk. Ze willen toch geld verdienen.’

Wat is jullie doelstelling voor de komende periode?

‘Dit vasthouden. We zetten nu zo’n 45 procent om van onze normale gemiddelde omzet. Dat is voldoende om te blijven bestaan. Maar we zitten pas op twee weken. We kunnen alleen maar hopen dat het vele bestellen geen hype is, maar dat dat door blijft zetten. Niet alleen goed voor de omzet, maar ook voor onze psyche. Want stilzitten is niet voor ons weggelegd.’ 

Wat is jullie gouden tip voor andere ondernemers?

‘Is het niet mogelijk dat je je business op vertrouwde wijze gaande houdt? Zoek naar een alternatief. Ga bezorgen, regel afhaalservice, verkoop drank- of andere pakketjes. Er is altijd een plan B. Zolang je maar doorzet!’

Sligro staat voor je klaar in deze moeilijke periode. Onze vestigingen blijven open en we leveren indien gewenst. We zullen alle hulp bieden waar mogelijk. Ook in de vorm van tips en inspiratie op dit platform.

Ondernemerschap

25 juli 2020

Foodtruckfestival als alternatief voor partycentrum

Bram Gesthuizen vertelt hoe hij met werknemers, familie en vrienden de tuin van zijn partycentrum omtoverde tot foodtruckfestival.

Lees meer
Ondernemerschap

23 april 2020

'Het is belangrijk dat onze mensen nu betrokken blijven'

Grand Café de Wal groeide in slechts twee jaar uit tot een favoriete locatie voor de lokale bevolking én toeristen. Eigenaar Koen Lohuis...

Lees meer
Ondernemerschap

09 april 2020

‘Horeca, het is nu de tijd om bezig te zijn met je herstart’

Oscar Bulthuis adviseert horeca-ondernemers juist nu goed na te denken over straks, voor een succesvolle herstart.

Lees meer

Wij maken gebruik van cookies

Om jouw bezoek aan deze website nóg makkelijker en persoonlijker te maken en het gebruik van deze website te kunnen blijven verbeteren, plaatsen we cookies. Ook plaatsen we cookies zodat we je gepersonaliseerde advertenties kunnen tonen en kun je dankzij cookies informatie van onze website delen via social media. Lees meer over onze cookies in het Cookiestatement.

Door op 'Akkoord' te klikken accepteer je alle cookies.

Akkoord Cookie instellingen