Two Chefs Brewing: het geheim van een succesvol biermerk

2 minuten
Ze zijn pas 3 jaar bezig, de gezworen vrienden en voormalige chef-koks Sanne Slijper en Martijn Disseldorp. Onder de naam Two Chefs Brewing brouwen ze vanuit hun koksvisie bijzondere speciaalbieren. Met een slimme crowdfundingcampagne haalden ze vorig jaar geld op voor een gloednieuwe brouwerij in Amsterdam. Dit jaar nog zal hier de magische mijlpaal van 500.000 liter in zicht komen.

Wie Sanne Slijper (33)
Wat Two Chefs Brewing
Waar Amsterdam
Website twochefsbrewing.com

Wat is de basis van jullie concept?


"We begonnen in 2013 hobbymatig met brouwen vanuit onze grote liefde voor speciaalbieren. Door onze kokservaring kijken we anders naar een bierrecept dan veel conventionele brouwers. Smaaksensaties moeten goed in balans zijn, zoals je ze ook op je bord wilt hebben. Wij brouwen bier met een koksmuts op. Heel veel lol hebben in wat we doen, is daarbij nog steeds een must."

Two Chefs Brewing maakte in drie jaar tijd een stormachtige groei door. Waar komt dit grote succes vandaan?


"Brutaal zijn. We hebben een goed product, zijn een leuk bedrijf en bieden kwaliteit. Als je daarachter staat, kom je overal binnen. Vanuit onze overtuiging dat iedereen altijd en overal voor ons lekkere bier moet kunnen kiezen, willen we potentiële klanten laten zien dat we het waard zijn om opgenomen te worden in het assortiment. Of het nu gaat om een kleine bierkroeg, slijter of grotere klant; we vinden ze allemaal even belangrijk."

Een crowdfundingcampagne stond in 2016 aan de wieg van de nieuwe brouwerij. Waarom kozen jullie voor deze vorm van financiering?


"Je leent eigenlijk geld bij heel veel kleine partijen. Niemand heeft daarom direct invloed op onze bedrijfsvoering. Ander voordeel is dat je bij een grote groep bewustwording creëert. Heel veel financiers zien in één klap waar je mee bezig bent en worden ambassadeurs voor je project. Boven verwachting hebben we in 42 dagen 300.000 euro bij elkaar kunnen sprokkelen. Megasuccesvol."

Hoe blijft Two Chefs Brewing ook in de toekomst onderscheidend?


"Onze kwaliteit hebben we goed op orde en die moeten we blijven waarborgen. We hebben net een ervaren brouwmeester aangetrokken en zitten nu in onze eigen brouwerij met onze neus op het brouwproces. Daardoor kunnen we ons nog verder verdiepen in smaken en een kwalitatief topproduct."

Verwachten jullie nog meer groei?


"De biermarkt kunnen we onderverdelen in pils en een breed scala aan speciaalbieren. Pils beslaat momenteel 92 producent van de consumptie. De overige acht procent speciaalbieren wordt gemaakt in zo'n 330 levensvatbare brouwerijen waar wij er een van zijn. Als we maar één procentje van die pilsmarkt kunnen afpakken - en dat is zeker haalbaar - heb je het al over gigaveel liters. Het tiendubbele van wat we nu doen."
Drank

18 maart 2019

Alcoholvrij bier: zo maak je het tot een succes

Tegenwoordig is de techniek om smaakvol alcoholvrij bier te produceren zo vergevorderd, dat het niet meer weg te denken is uit de horeca. Zo...

Lees meer
Drank

07 november 2020

Specials onder de speciaalbieren

Streekbieren zijn de specials onder de speciaalbieren. Maar wat maakt ze nu zo bijzonder? En hoe zet je ze op de kaart?

Lees meer
Training
Drank

Basistraining Bier

Leer meer over bier zodat je je gasten perfect kunt adviseren.

Bekijk training

Wij maken gebruik van cookies

Om jouw bezoek aan deze website nóg makkelijker en persoonlijker te maken en het gebruik van deze website te kunnen blijven verbeteren, plaatsen we cookies. Ook plaatsen we cookies zodat we je gepersonaliseerde advertenties kunnen tonen en kun je dankzij cookies informatie van onze website delen via social media. Lees meer over onze cookies in het Cookiestatement.

Door op 'Akkoord' te klikken accepteer je alle cookies.

Akkoord Cookie instellingen