Groots in genieten
Ons leven speelt zich voor een groot deel online af: we zijn continu in contact met elkaar én de wereld om ons heen. We kunnen online reserveren bij ons favoriete restaurant, vacatures promoten op Facebook of foto’s plaatsen op Instagram. Social media heeft veel invloed op ons (online) gedrag en op de keuzes die we maken, al dan niet onbewust.
Het inzetten van social media biedt horecaondernemers ontzettend veel kansen, maar ook uitdagingen. Kansen doordat je de wereld kunt laten zien welke fantastische gerechten je serveert en door potentiële gasten te bereiken. Op deze manier wordt social media ingezet als omzetmaker. De uitdaging zit ‘m in de veranderlijkheid van alle platforms; je moet meegaan met de tijd om je gasten écht te kunnen raken. Een andere uitdaging is het kiezen van de juiste strategie om voor jouw bedrijf het optimale uit social media te halen. Welke strategie past bij jouw bedrijf? En met welk kanaal bereik jij je mogelijke nieuwe gasten het beste? Misschien zie je door de bomen het bos niet meer; de mogelijkheden van social media zijn namelijk eindeloos!
In deze eendaagse Social Media training van ZiN neem je de social media van jouw onderneming op de schop. Je gaat aan de slag om je social media strategie op orde te krijgen. Dit doe je door te kijken naar je doelgroep: je onderzoekt waar je deze kunt vinden en je ontdekt hoe je het beste je boodschap aan hen overbrengt. Je leert online contact te maken met zowel je vaste, als potentieel nieuwe klanten. Je gaat naar huis met de waardevolle kennis van de vijf gouden contentregels die interactie stimuleren. De skills die je opdoet tijdens de training, zorgen dat je tijd bespaart bij het inrichten van jouw social media-kanalen. En heel belangrijk: je leert hoe je social media inzet om je omzet te vergroten!
09:45 - 10:00 Ontvangst
10:00 - 11:00 Tools om jouw bedrijfspagina te versterken
11:00 - 12:15 Zelf aan de slag
12:15 - 13:00 Lunch
13:00 - 14:30 Maak jouw ideeën concreet
14:30 - 15:00 Vijf gouden tips
15:00 - 15:30 Afsluiting
Dit zeggen deelnemers over de training Social media strategie:
" Leuke training en genoeg om over na te denken terug naar huis."
" De training was erg leerzaam. Vooral de ideeën die er zijn opgedaan m.b.t. content plaatsen en jezelf op de kaart zetten."
ZiN Inspiratielab is een initiatief van Sligro en is bij uitstek de plek waar je als horecaprofessional nieuwe prikkels en inspiratie opdoet in de vorm van trainingen, trendtours en culinaire events. ZiN Inspiratielab speelt in op de laatste (food)trends & ontwikkelingen zodat je altijd up-to-date bent. Deze Social Media training, maar ook alle andere cursussen, trainingen en culinaire events worden verzorgd door toonaangevende experts. Alles om je gegarandeerd nóg beter te maken in je vak en business.
Voor wie is de Social Media training?
De Social Media strategie training is voor horecaondernemers en -medewerkers die meer uit hun social media willen halen. Zodat je potentiële gasten bereikt én je omzet vergroot. Want dat is de kracht van social media!
Wat zijn de kosten van de Social Media strategie training?
De kosten voor de Social Media strategie training zijn eenmalig € 250. Heb je een strippenkaart, dan kun je voor een vast bedrag vier trainingen naar keuze volgen. Met een membership van ZiN volgen jij en jouw organisatie een half jaar of een jaar lang onbeperkt álle exclusieve trainingen en content van ZiN.
Heb je nog vragen?
Neem contact op met ZiN Inspiratielab. We helpen je graag.
Wat levert het op?
-----------
Kosten
-----------
Deze training wordt gegeven door Vianne Scharloo. Vianne geeft al jarenlang trainingen aan horecaprofessionals; met name op het vlak van storytelling, social media en food fotografie. Zij helpt je graag aan de (online) skills en kennis waarmee je jouw zaak meer laat opvallen, meer gasten trekt of je bedrijf op andere manieren kunt laten groeien.