Boost jouw horecabedrijf met LinkedIn: waarom dit platform onmisbaar is voor jouw horecazaak.

3 minuten

Als horecaondernemer is het belangrijk om gezien te worden door (potentiële) gasten, potentiële medewerkers en zakelijke partners. Veel horecaondernemers focussen zich op social media platforms zoals Facebook, TikTok en Instagram, maar LinkedIn kan ook een waardevol hulpmiddel zijn om je zaak te promoten, medewerkers te vinden en relaties op te bouwen. Naast je persoonlijke account, kun je een bedrijfspagina aanmaken. Heb je deze nog niet, dan is het zeker de moeite waar hiermee aan de slag te gaan.

Hier een aantal tips en tricks om zakelijk meer uit LinkedIn en je bedrijfspagina te halen.

Bereik je (potentiële) gasten

Door een LinkedIn-bedrijfspagina voor je horecabedrijf aan te maken, kun je je bereik vergroten en je bedrijf bij een groter publiek onder de aandacht brengen. Dit is vooral belangrijk als je nieuwe gasten wilt bereiken die mogelijk niet actief zijn op andere social media platforms. Bovendien kun je door regelmatig waardevolle inhoud te delen je volgersbestand laten groeien en meer betrokkenheid creëren. Daarnaast zul je merken dat wanneer gasten je op meerdere platforms tegenkomen, ze je steeds sneller zullen herkennen en je top of mind wordt.

LinkedIn kan je helpen bij het werven van personeel

Als je op zoek bent naar nieuw personeel voor je zaak, kan LinkedIn je helpen bij het vinden van de juiste kandidaten. Het is één van de grootste vacaturebanken in Nederland. Door je bedrijfspagina bij te werken en vacatures te delen, kun je de aandacht trekken van gekwalificeerde kandidaten die actief zijn op het platform. Bovendien kun je ook een LinkedIn-netwerk opbouwen van andere professionals in de horeca die mogelijk op zoek zijn naar nieuwe kansen.

De juiste doelgroep vinden om je evenementenlocatie of bedrijfsarrangementen onder de aandacht brengen.

Het bereiken van een nieuwe zakelijke doelgroep op LinkedIn kan soms een uitdaging zijn, vooral als je nog niet veel ervaring hebt met dit platform. Het bereiken van een nieuwe zakelijke doelgroep op LinkedIn vereist een strategische aanpak en een investering in tijd en middelen. Maak tijd en maak een duidelijk stappenplan. Start met het optimaliseren van je persoonlijke LinkedIn-profiel en je bedrijfspagina. Kijk welke LinkedIn-groepen voor jou interessant kunnen zijn en sluit je hierbij aan. Werk een duidelijke contentstrategie uit en post consequent en consistent. Heb je dit op orde? Dan kun je eventueel je bereik op LinkedIn uitbreiden door advertising.

Ook LinkedIn is een sociaal kanaal

Vergeet niet dat LinkedIn meer dan een zakelijk platform is, wat nieuwe kansen voor je biedt. Het is ook een kanaal, wat net als elk ander kanaal draait om mensen. Om jou en je team. Dus ga de interactie aan, zoek verbinding en zorg dat je er bent om vragen te beantwoorden en al een band op te bouwen met je potentiele gasten en medewerkers.

Liever eerst een training?

Ben je op zoek naar manieren om jouw zakelijke netwerk uit te breiden, je sales uit te breiden of ben je op zoek naar nieuwe medewerkers? Dan is onze training over LinkedIn perfect voor jou!>

Tijdens deze interactieve training leer je alles wat je moet weten om LinkedIn effectief te gebruiken als marketingtool voor jouw bedrijf. Onze trainer Vianne Scharloo deelt praktische tips en strategieën om jouw LinkedIn-profiel te optimaliseren, jouw netwerk uit te breiden en meer leads te genereren.

Je leert hoe je waardevolle content kunt delen om jouw zaak te positioneren en hoe je snel en effectief jouw doelgroep kunt bereiken.

Onze training is geschikt voor zowel beginners als gevorderden en is speciaal ontworpen voor horeca ondernemers en professionals die het maximale uit hun LinkedIn-account willen halen.

Meer weten?

Schrijf je in voor de Training Linkedin bij ZiN Inspiratielab.