Je website om op te eten. 4 tips.

2 minuten
Veel mensen starten hun speurtocht naar een restaurant online. Dus wat doe je? Je maakt je website zo aantrekkelijk mogelijk. Hoe? Zo.

Er zijn veel blogs en websites die tips geven over het maken van een website. Wij zetten de vier beste tips onder elkaar:

  1. Maak het persoonlijk
    Een 'over ons' pagina. Zeker doen! Een unieke 'over ons' pagina kan klanten opleveren. Maar dan wél met foto en een sterke tekst. Hoe? Maak het persoonlijk. Schrijf een persoonlijk verhaal ('Vier jaar geleden openden we ons biologisch restaurant') of geef een kijkje in de keuken. Laat zien wie je bent en wat mensen kunnen verwachten. Zo onderscheid je je van de concurrentie.

  2. Sterke fotografie
    Stockbeelden, verouderde foto's of kleine plaatjes zijn niet aantrekkelijk. Niet meer doen. Heb je zelf geen gevoel voor fotografie, vraag dan een kennis die het wél kan of een fotografiestudent om een mooie serie foto's van je zaak te maken: mooi opgemaakte borden, actie in de keuken, sfeervolle plaatjes van de ambiance. Daar heeft elke sitebezoeker een zwak voor.

  3. Hou het actueel
    Zorg dat je site niet veroudert. Nieuw interieur? Gewijzigde menukaart? Andere bedrijfskleding? Nieuwe afbeeldingen! Geen foto's van aardbeien in de winter of kerstverlichting in de zomer. En natuurlijk zijn je daghap, je weekmenu en je wijnarrangement altijd goed te vinden. Je laat zo zien dat je je website vernieuwt - en dus je zaak serieus neemt.

  4. Denk aan mobiel
    De moderne surfer zit op tablets en smartphones. Zorg dus voor een mobiele of 'responsive website', zodat je geen potentiele klanten verliest door onleesbare teksten of rommelige lay out.


Deze restaurants doen het goed


- fgrestaurant.nl Schaalt mee, heeft prachtige foto's
- jamieoliver.com Sfeervol, schaalt mee, goed beeld en bovendien een 'talk to us' functie
- mamasboyct.com Schaalt mee en heeft een duidelijke structuur

En deze doet het iets minder goed:
- culinariafoodandwine.com Heeft weliswaar mooie foto's, maar schaalt niet mee
Ondernemerschap

07 mei 2020

Omdenken: meer afstand, tóch meer contact met je gast

Ondanks dat je minder gasten hebt kán de gemiddelde besteding per persoon omhoog. Simpelweg omdat je meer contactmomenten aan tafel hebt en...

Lees meer
Social media

16 april 2020

Hoe je nú social media inzet voor je zaak

Bezorgen of nu je zaak op orde krijgen voor straks? Blijf in ieder geval in contact met je gast.

Lees meer
Social media

30 januari 2020

Je gerecht instaproof: de basics

Natuurlijk begint een topgerecht met smaak, maar presentatie is ook cruciaal. Zeker als je wilt dat je gasten het delen via social media.

Lees meer

Wij maken gebruik van cookies

Om jouw bezoek aan deze website nóg makkelijker en persoonlijker te maken en het gebruik van deze website te kunnen blijven verbeteren, plaatsen we cookies. Ook plaatsen we cookies zodat we je gepersonaliseerde advertenties kunnen tonen en kun je dankzij cookies informatie van onze website delen via social media. Lees meer over onze cookies in het Cookiestatement.

Door op 'Akkoord' te klikken accepteer je alle cookies.

Akkoord Cookie instellingen