Catch of the day! Trends on the way

2 minuten

Dit zijn volgens de trendwatchers van WhysGuys vijf internationaal gespotte trends. Grote kans dat we ze binnenkort bij ons zien. Door in te spelen op de trends die passen binnen het concept van jouw bedrijf, geef je jouw zaak zeker een boost.

Een eyecatcher in de zaak

We kennen de dry aged techniek in Nederland vooral met vlees: mooie, grote stukken rib eye, cote de boeuf of entrecote. Maar met het laten rijpen van vis, maak je jouw zaak echt onderscheidend. Een dry aged kast met een koningszalm, platvis of tonijn is een eyecatcher in de zaak en het creëert een extra stukje beleving voor je gasten. Je hebt meteen stof tot een leuk gesprek en het maakt de verkoop van heerlijk gerijpte vis makkelijker.

De vrienden van Sherry

Sherry verliest het imago van een drankje voor dames op leeftijd. Gelukkig maar, want de mogelijkheden van Sherry zijn eindeloos. Spirits als gin en rum zijn een mooi voorbeeld van smaakvrienden van Sherry, perfect om te verrassen met cocktails. Maak foodparings met Sherry en Aziatisch eten. Of zet Sherry weer op de kaart door het als aperitief met tapas te serveren.

Het beste van twee werelden

Fusion is trending. Breng bijvoorbeeld Japan en Italië samen in één keuken met Itameshi. Tarako-spaghetti is één van de populairste Itameshi gerechten. Maar denk ook aan al dente spaghetti, dikke vleessaus, gevulde ravioli en knapperige dunne pizzabodems met toevoeging van zeewier, sojasaus, champignons en allerlei soorten vis om het gerecht het onmiskenbare Japanse umami smaak te geven.

Het meest veelzijdige stukje vlees

Juist, dat is kip. En kip is razendpopulair. Het is het ultieme barfood. Makkelijk en snel te serveren op het terras en je kunt jezelf onderscheiden door er je eigen twist aan te geven: met eigengemaakte sauzen, de lekkerste krokante korst of de sappigste beenloze dijen weten de gasten jou zeker terug te vinden.

Verras met sap

De non-alcohol trend zet zich voort. Speel hierop in door verder te denken dan jus d'orange en appelsap. Serveer tijdens een luxe lunch smaakexplosies in de prachtigste kleuren. Tijdens het diner een wijnarrangement voor de één, en een saparrangement voor de ander. Niet alleen lekker en verrassend, ook een feestje voor het oog. Heel fijn, want je wilt natuurlijk dat ook de non-alcoholische versnaperingen Instagrammable zijn.

Voor de juiste keuze: begin altijd met de behoefte van je gast en pas de trends toe die je concept versterken. Wil je ook met whysgyus op pad om samen trends te spotten? Check hier.

Trends & Travel

15 januari 2018

FoodExplore: 'Een nieuw concept rondom mijn culinaire wereldreis'

Je moet vaak flink reizen om te ontdekken hoe het er in een ander land aan toe gaat. Wat ze daar eten, drinken en hoe de sfeer is. Het...

Lees meer
Trends & Travel

30 augustus 2018

Een drankje drinken in Central Perk uit Friends of de wereld van Breaking Bad binnenstappen? Het kan!

Je ziet steeds vaker restaurants en bars die een bekende tv-serie gebruiken als concept. Hierbij de top 5!

Lees meer
Trends & Travel

11 juli 2019

5x anders Aziatisch (street)food

Je onderscheiden met je menukaart? Of wil je het met je foodtruck nét wat exclusiever aanpakken dan de foodtruck iets verderop? Laat je...

Lees meer

Wij maken gebruik van cookies

Om jouw bezoek aan deze website nóg makkelijker en persoonlijker te maken en het gebruik van deze website te kunnen blijven verbeteren, plaatsen we cookies. Ook plaatsen we cookies zodat we je gepersonaliseerde advertenties kunnen tonen en kun je dankzij cookies informatie van onze website delen via social media. Lees meer over onze cookies in het Cookiestatement.

Door op 'Akkoord' te klikken accepteer je alle cookies.

Akkoord Cookie instellingen