Dit zijn volgens de trendwatchers van WhysGuys vijf internationaal gespotte trends. Grote kans dat we ze binnenkort bij ons zien. Door in te spelen op de trends die passen binnen het concept van jouw bedrijf, geef je jouw zaak zeker een boost.
Een eyecatcher in de zaak
We kennen de dry aged techniek in Nederland vooral met vlees: mooie, grote stukken rib eye, cote de boeuf of entrecote. Maar met het laten rijpen van vis, maak je jouw zaak echt onderscheidend. Een dry aged kast met een koningszalm, platvis of tonijn is een eyecatcher in de zaak en het creëert een extra stukje beleving voor je gasten. Je hebt meteen stof tot een leuk gesprek en het maakt de verkoop van heerlijk gerijpte vis makkelijker.
De vrienden van Sherry
Sherry verliest het imago van een drankje voor dames op leeftijd. Gelukkig maar, want de mogelijkheden van Sherry zijn eindeloos. Spirits als gin en rum zijn een mooi voorbeeld van smaakvrienden van Sherry, perfect om te verrassen met cocktails. Maak foodparings met Sherry en Aziatisch eten. Of zet Sherry weer op de kaart door het als aperitief met tapas te serveren.
Het beste van twee werelden
Fusion is trending. Breng bijvoorbeeld Japan en Italië samen in één keuken met Itameshi. Tarako-spaghetti is één van de populairste Itameshi gerechten. Maar denk ook aan al dente spaghetti, dikke vleessaus, gevulde ravioli en knapperige dunne pizzabodems met toevoeging van zeewier, sojasaus, champignons en allerlei soorten vis om het gerecht het onmiskenbare Japanse umami smaak te geven.
Het meest veelzijdige stukje vlees
Juist, dat is kip. En kip is razendpopulair. Het is het ultieme barfood. Makkelijk en snel te serveren op het terras en je kunt jezelf onderscheiden door er je eigen twist aan te geven: met eigengemaakte sauzen, de lekkerste krokante korst of de sappigste beenloze dijen weten de gasten jou zeker terug te vinden.
Verras met sap
De non-alcohol trend zet zich voort. Speel hierop in door verder te denken dan jus d'orange en appelsap. Serveer tijdens een luxe lunch smaakexplosies in de prachtigste kleuren. Tijdens het diner een wijnarrangement voor de één, en een saparrangement voor de ander. Niet alleen lekker en verrassend, ook een feestje voor het oog. Heel fijn, want je wilt natuurlijk dat ook de non-alcoholische versnaperingen Instagrammable zijn.
Voor de juiste keuze: begin altijd met de behoefte van je gast en pas de trends toe die je concept versterken. Wil je ook met whysgyus op pad om samen trends te spotten? Check hier.