4x Ondernemingen om van te leren

2 minuten
De markt staat nooit stil. Iedere dag ontstaan er foodtrends of worden culinaire ontwikkelingen gespot. Deze vier vooruitstrevende ondernemingen hebben ieder hun eigen expertise om van te leren.
De markt staat nooit stil. Iedere dag ontstaan er nieuwe foodtrends of worden culinaire ontwikkelingen gespot. Van gezondere productinnovaties tot aan het perfect doorvoeren van imago en branding tot in de kleinste details, er valt altijd iets te ontdekken. Deze vier vooruitstrevende ondernemingen hebben ieder hun eigen expertise om van te leren.

3D-steak


Guiseppe Scionti, de Italiaanse bio-ingenieur, heeft het voor elkaar gekregen om de wereld van technologie en vleesvervangers te laten fuseren. Met behulp van een 3D-printer is het hem en zijn bedrijf gelukt om een vleesvrije steak te produceren. Het apparaat vormt en benadrukt een pasta van plantaardige eiwitten, zoals rijst en zeewier, tot het eruit ziet en voelt als een rauwe biefstuk.

Tortilla's is een gekleurd jasje


No Fairytales is het perfecte bedrijf als voorbeeld voor innovatie op de bestaande markt. Zij verrijkten de klassieke tortilla met een flinke hoeveelheid groenten. De wortel, bieten en boerenkool tortilla's van No Fairytales bestaan voor vijfenveertig procent uit groenten en zijn een bron van vezels. Daarnaast bevatten ze dertig procent minder kilocalorieën dan gewone wraps en zijn ze vegan. Honderd procent verantwoord smullen dus!

Biologische destilleren


BioSpirits is de eerste 100% biologisch gecertificeerde distilleerderij in Nederland. Door het verwerken van uitsluitend biologische geteelde en gecertificeerde grondstoffen, veel geduld en ouderwets vakmanschap wordt een smaak en kwaliteit bereikt die voor de industriële distilleerderij al lang niet meer haalbaar is. De klassieke jenever of rum in een biologisch jasje, geschikt voor iedere cocktail.

Vloeibare luxe


Het Londense restaurant Bob Bob Ricard is beroemd om het feit dat het meer champagne schenkt dan enig ander restaurant in het Verenigd Koninkrijk. Om dit imago vast te houden installeerden ze bij elke tafel een 'Press for champagne'-knop; branding op zijn best!

Durf vooruit te kijken en speel in op trends. Op deze manier ben jij je concurrentie voor en wordt het onderscheidend vermogen van je zaak vergroot.
Gezond

24 januari 2022

Zo maak je met succes je kaart gezond

Koen Slappendel bedacht in 2012 een saladeconcept om de klanten van zijn cateringbedrijf een gezonde keuze te bieden. Vandaag de dag staat...

Lees meer
Maatschappelijk verantwoord

14 november 2019

Joost Kragtwijk: 'Mensen moeten weten wat ze eten'

Joost Kragtwijk onderneemt met een duidelijke missie voor ogen: bewustwording verspreiden.

Lees meer
Maatschappelijk verantwoord

07 oktober 2022

Samen op weg naar duurzaam | donderdag 24 november 2022

Sligro organiseert op donderdag 24 november 2022 Samen op weg naar duurzaam: een dag vol inspiratie en interessante ontmoetingen op het...

Lees meer

Wij maken gebruik van cookies

Om jouw bezoek aan deze website nóg makkelijker en persoonlijker te maken en het gebruik van deze website te kunnen blijven verbeteren, plaatsen we cookies. Ook plaatsen we cookies zodat we je gepersonaliseerde advertenties kunnen tonen en kun je dankzij cookies informatie van onze website delen via social media. Lees meer over onze cookies in het Cookiestatement.

Door op 'Akkoord' te klikken accepteer je alle cookies.

Akkoord Cookie instellingen