4x Ondernemingen om van te leren

2 minuten
De markt staat nooit stil. Iedere dag ontstaan er foodtrends of worden culinaire ontwikkelingen gespot. Deze vier vooruitstrevende ondernemingen hebben ieder hun eigen expertise om van te leren.
De markt staat nooit stil. Iedere dag ontstaan er nieuwe foodtrends of worden culinaire ontwikkelingen gespot. Van gezondere productinnovaties tot aan het perfect doorvoeren van imago en branding tot in de kleinste details, er valt altijd iets te ontdekken. Deze vier vooruitstrevende ondernemingen hebben ieder hun eigen expertise om van te leren.

3D-steak


Guiseppe Scionti, de Italiaanse bio-ingenieur, heeft het voor elkaar gekregen om de wereld van technologie en vleesvervangers te laten fuseren. Met behulp van een 3D-printer is het hem en zijn bedrijf gelukt om een vleesvrije steak te produceren. Het apparaat vormt en benadrukt een pasta van plantaardige eiwitten, zoals rijst en zeewier, tot het eruit ziet en voelt als een rauwe biefstuk.

Tortilla's is een gekleurd jasje


No Fairytales is het perfecte bedrijf als voorbeeld voor innovatie op de bestaande markt. Zij verrijkten de klassieke tortilla met een flinke hoeveelheid groenten. De wortel, bieten en boerenkool tortilla's van No Fairytales bestaan voor vijfenveertig procent uit groenten en zijn een bron van vezels. Daarnaast bevatten ze dertig procent minder kilocalorieën dan gewone wraps en zijn ze vegan. Honderd procent verantwoord smullen dus!

Biologische destilleren


BioSpirits is de eerste 100% biologisch gecertificeerde distilleerderij in Nederland. Door het verwerken van uitsluitend biologische geteelde en gecertificeerde grondstoffen, veel geduld en ouderwets vakmanschap wordt een smaak en kwaliteit bereikt die voor de industriële distilleerderij al lang niet meer haalbaar is. De klassieke jenever of rum in een biologisch jasje, geschikt voor iedere cocktail.

Vloeibare luxe


Het Londense restaurant Bob Bob Ricard is beroemd om het feit dat het meer champagne schenkt dan enig ander restaurant in het Verenigd Koninkrijk. Om dit imago vast te houden installeerden ze bij elke tafel een 'Press for champagne'-knop; branding op zijn best!

Durf vooruit te kijken en speel in op trends. Op deze manier ben jij je concurrentie voor en wordt het onderscheidend vermogen van je zaak vergroot.

14 november 2020

‘Deze werkwijze hoort overal’

Social return: het creëren van werkgelegenheid voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Voor restaurant d’Oude Waegh in Hoorn is het...

Lees meer

02 oktober 2020

Succes met een nieuwe koers: focus op ontbijt en lunch

Vooraf en Toe besloot de koers te wijzigingen: het diner stopte, lunch en diner bleven én een juicebar kwam. Achteraf gezien succesvolle...

Lees meer

29 juni 2019

Alles voor een gezonde levensstijl onder één dak

Je ziet het steeds vaker: crossover-concepten die sport en (gezond) eten combineren. Foodbar Warehouse, onderdeel van sportclub Het Eiland...

Lees meer