Veel leveranciers bieden kant-en-klaar reclamemateriaal met prachtige beelden en een herkomstverhaal. Maar je kunt natuurlijk ook je eigen verhaal op de website, menukaart en aan tafel vertellen.
Als horecaondernemer wil je je onderscheiden. Gebruik je bijzondere producten in je gerechten? Laat dat zien! Met het juiste product - en vooral verhaal - maak je de beleving voor je gast compleet.
Veel leveranciers bieden kant-en-klaar reclamemateriaal met prachtige beelden en een inspirerend herkomstverhaal. Maar je kunt natuurlijk ook je eigen verhaal op de website, menukaart en aan tafel vertellen.
3 manieren om uit te pakken met storytelling
Wil je nieuwe lokale producten ontdekken? Of je eigen product onder de aandacht brengen onder je doelgroep? Sligro organiseert LoveBrands, een nieuw lokaal event dat innovatieve jonge foodmerken met horecaondernemers verbindt. LoveBrands zijn onafhankelijke merken met een uniek verhaal en een potentiële meerwaarde op de kaart van horecaondernemers. De merken zijn vaak lokaal geaard, maar hebben de potentie om in Nederland wereldberoemd te worden. Lees hier meer.
Veel leveranciers bieden kant-en-klaar reclamemateriaal met prachtige beelden en een inspirerend herkomstverhaal. Maar je kunt natuurlijk ook je eigen verhaal op de website, menukaart en aan tafel vertellen.
3 manieren om uit te pakken met storytelling
Benadruk het lokale karakter
Het straalt iets exclusiefs uit wanneer een product alleen op een bepaalde plaats verkrijgbaar is. Daarnaast laat je zien dat je lokale initiatieven steunt. Een streekproduct draagt bovendien bij aan herkenbaarheid, een duidelijke identiteit. Gasten weten precies waar het product vandaan komt en dat het vers is. Wanneer de kaas of het bier van een producent uit de buurt komt, heeft het extra charme. Bovendien heeft het product minder voedselkilometers afgelegd.Benadruk de bewuste herkomst
De kippen die alle ruimte krijgen om buiten te scharrelen. Het versgeperste vruchtensap zonder kunstmatige toevoegingen tot medewerkers met een geestelijke of lichamelijke beperking die meebrouwen aan het bier. Als je gebruikmaakt van producten die op een milieuvriendelijke, diervriendelijke of mensvriendelijke manier tot stand zijn gekomen, vertel hier dan over. Het zegt wat over de kwaliteit van je producten. Maar ook zeker wat over je visie op het vak.Benadruk de unieke ambacht
Zeker bij kleinere producenten is er vaak sprake van pure passie en ambacht. Dat proef je. Het verhaal over het familiebedrijf met een eigen familierecept. De eigen geheime brouwmethode van het bier. Enzovoort. Ook deze verhalen zorgen ervoor dat je gast niet anders wil dan dit product en/of je gerecht eens uitproberen.
Ontdek LoveBrands
Wil je nieuwe lokale producten ontdekken? Of je eigen product onder de aandacht brengen onder je doelgroep? Sligro organiseert LoveBrands, een nieuw lokaal event dat innovatieve jonge foodmerken met horecaondernemers verbindt. LoveBrands zijn onafhankelijke merken met een uniek verhaal en een potentiële meerwaarde op de kaart van horecaondernemers. De merken zijn vaak lokaal geaard, maar hebben de potentie om in Nederland wereldberoemd te worden. Lees hier meer.