De zomervakantie is voorbij. Het najaar staat voor de deur. Dit is het moment om je voor te bereiden op een succesvol najaar. Hierbij zes praktische tips om jouw zaak een boost te geven dit najaar.
1. Begin nú met kerst
Ja, het lijkt vroeg, maar begin nu met kerst. Bepaal je kerstmenu/ kerstarrangement. Maak het visueel en promoot je kerstarrangement online. Op tijd beginnen helpt je om tijdig te adverteren en reserveringen te krijgen. Lees de ZiN Blog Hoe promoot je een kerstarrangement online? voor handige tips.
2. Maak je interieur klaar voor het najaar
Mensen willen warmte en gezelligheid in de herfst en het najaar. Zorg voor zachte verlichting, herfstkleuren, comfortabele zitplaatsen en stem je accessoires af op het najaar. Dit creëert een aangename sfeer waar gasten van genieten en graag verblijven.
3. Vernieuw je menu met seizoensgerechten en - dranken
Schotel nieuwe najaarsgerechten en -dranken voor. Denk aan wild, speciaalbieren of andere winterse dranken.
4. Zet je website, social media en e-mailmarketing succesvol in
Laat je herfst- en kerstaanbiedingen zien op je website, sociale media en e-mailmarketing. Gebruik pakkende foto's en korte video's om je gerechten en sfeer te tonen. Zorg dat je eerst goed helder hebt welke doelen je met de zaak wilt bereiken, welke doelgroepen je wilt aanspreken en welke marketingmiddelen je gaat gebruiken. Daarna kun je marketingmiddelen daarop inrichten. Meer weten? Schrijf je in voor de Training Verbeter je website & online zichtbaarheid.
5. Richt een uitnodigend winterterras in
Als de dagen korter worden en de temperaturen dalen, hoef je gasten zeker niet naar binnen te sturen. Een herfst- of winterterras is een sfeervolle en interessante uitbreiding van je zaak. Richt een uitnodigend winterterras in. Plaats terrasverwarmers, bied dekens aan en zorg voor beschutting en een aansprekende kaart. En overweeg om buiten op je terras te bereiden. Een heerlijke geur. Een knisperend vuur. En ambacht 'on the spot'. Door buiten op het terras te bereiden, bied je je gasten een unieke beleving. Er is wat te zien, waardoor gasten langer blijven zitten. Maar het belangrijkste: de heerlijke geur werkt als een magneet en laat passanten watertanden.
6. Deel je plannen voor het najaar met je team: samen kom je verder
Door je medewerkers onderdeel te maken van je plannen voor het najaar zullen ze er met nog meer enthousiasme aan willen bijdragen. Waarschijnlijk hebben je medewerkers ook nog goede aanvullingen en ideeën: maak hier gebruik van. Samen kom je verder.